مقایسه گوشی نوکیا  G21 TA-1418وG20 TA-1365  و galaxy m22 و Redmi note 10

بررسی و مقایسه گوشی نوکیا  G21 TA-1418با سایر رقبای خود در بازار

حتماً شما هم گوشی جدید نوکیا را می‌شناسید که حسابی گردوخاک به پا کرده است. نوکیاG21 از جمله گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود که به تازگی کمپانی نوکیا این گوشی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار کرده است. G21 نوکیا در میان سایر گوشی‌های هم رده خود مانند  G21 TA-141وTA-1365 G20 و galaxy m22 و Redmi note 10، خودنمایی می‌کند و پیشتاز شده است.

در این مقاله قصد داریم گوشی میان‌رده نوکیا G21 TA-1318 را با سایر گوشی‌های هم قیمت خود مقایسه کنیم. نوکیا از جمله جذاب‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ برشمرده می‌شود که قصد رقابت با سایر گوشی‌های همرده خود را دارد. البته نوکیا مدت زیادی از یاد رفته بود و در تلاش است تا دوباره در دل طرفداران خود جا باز کند و مشتریان جدیدی را داشته باشد. در گذشته این کمپانی فنلاندی به ساخت گوشی‌های باکیفیت شهرت داشت. هرچند که امروز به پرکاری گذشته نیست اما در تلاش است تا دوباره جایگاه خود را به دست بیاورد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه این چهار گوشی بپردازیم و شما را در یک خرید جذاب یاری دهیم.

بررسی و مقایسه گوشی نوکیا  G21 TA-1418با سایر رقبای خود در بازار

 طراحی‌های مدرن:

گفتنی است که G21 نوکیا کمی وزن بیشتری نسبت به سایر گوشی‌های هم رده خود دارد و وزن آن حدود ۱۹۰ گرم است البته گوشی سری قبلی نوکیا G20 وزنی معادل ۱۹۷ گرم دارد و به دلیل بدنه آلومینیومی آن، سنگین‌تر است. گوشی شیامی نوت ۱۰ با وزن ۱۷۸ گرم کمترین وزن را نسبت به سایر رقبا دارد. البته از نظر ظاهری نوکیا گوشی خوش‌دست و جذاب‌تری برشمرده می‌شود و کمی سنگین‌تر بودن G21 به دلیل وجود باتری بهتر است. دوربین‌های پشت و جلو در گوشی G21 به خوبی برروی قاب گوشی جا گرفتند و بیرون‌زدگی دوربین پشت، حس نمی‌شود.

بدنه هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده است و رنگ‌های گوشی شیامی در سه رنگ مشکی، سفید، سبز عرضه می‌شود اما G21 تنها به صورت ترکیب دو رنگ آبی مشکی است که ترکیب رنگ فوق‌العاده و زیبایی به شمار می‌رود. مدل قبلی نوکیا G20 با دو رنگ سفید و آبی و گوشی سامسونگ گلکسی m22 در سه رنگ مشکی، سفید، آبی عرضه می‌شود.

طراحی بدنه نوکیا بسیار زیباتر از شیامی به نظر می‌رسد و از لحاظ طراحی نمره بالاتری را می‌گیرد. براق بودن پشت گوشی G21 و ترتیب قرار گرفتن لنز دوربین به صورت سه تایی پشت سر هم نظم جذابی را ایجاد کرده است.

سطح گوشی نوت ۱۰ شیامی کمی لغزنده است و لکه‌های دست کم‌وبیش برروی آن نمایان می‌شود. برآمدگی دوربین چندان جذاب نیست و حالت مستعطیلی بودن آن، فضای زیادی را در پشت گوشی اشغال کرده است. صفحه گوشی منحنی ندارد و کاملاً صاف و یکدست طراحی شده است ولی گوشی نوکیا انحنا دارد و به خوبی دکمه‌ها برروی بدنه آن جا گرفتند.

تفاوت‌های نمایشگر

گوشی G21 با نمایشگر ۵/۶ اینچی صفحه نمایشی بزرگتر از نوت ۱۰ شیامی با صفحه نمایش ۴۳/۶ دارد. نمایشگر نوکیا ۹۰ هرتز است و نمایشگر شیامی ۶۰ هرتزی تظیم می‌شود. کیفیت نمایشگر گوشی نوکیا قابل قبول است و کاربران از ویدو تماشا کردن روان و سریع آن لذت می‌برند.

 البته کیفیت تصویر نوکیا نسبت به نوت ۱۰ متأسفانه امتیاز بالایی نمی‌گیرد. شاید بهتر است بگوییم که شیامی نمره بالاتری در این زمینه از نوکیا می‌گیرد. هرچند که شیامی نوت ۱۰ هم در این زمینه از سایر رقبای خود عقب مانده و می‌توانست عمکرد بهتری داشته باشد.

نرم افزارهای به کار رفته در هر گوشی شامل:

هر چهار گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۱ بهره گرفتند و به سنسور اثر انگشت پاسخی دقیق و سریع می‌دهند. گوشی G21 نسبت به قیمتی که دارد از نظر امنیتی نمره بالاتری می‌گیرد و اپدیت اندروید ۱۲ امکانات بیشتری به شما می‌دهد. هرچند که انتظار می‌رفت این گوشی نوکیا بازی‌های گرافیکی را بهتر اجرا کند اما با پردازنده Unisoc T606 انتظار بیشتری هم نمی‌توان داشت. با این حال نسبت به مدل سری قبلی خود عملکرد بهینه و بهتری دارد.

یکی از نقاط قوت گوشی نوکیا وجود دو مدل تک سیمکارت و دو سیم کارته است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. اما گوشی‌های نوت ۱۰ تنها به صورت دو سیم کارته عرضه می‌شوند. پردازنده نوت ۱۰ شیامی Snapdragon 678 است و از نظر فنی به خوبی با پردازنده خود کار می‌کند. اما در لیست بهترین گوشی‌های زیر ۶ میلیون قرار نمی‌گیرد و باید گفت که نوت ۱۱ عمکرد بهتری دارد.

توان باتری

یکی از نقاط قوت و برجسته گوشی نوکیا وجود باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر است که ظرفیت باتری آن از نوت ۱۰ و گلکسی m22 با باتری‌های ۵۰۰۰ بیشتر است. باتریG21 تا دو روز برای شما کار می‌کند و به دلیل رابط کم مصرف گوشی، کارایی زمانی بیشتری دارد. نوکیا در این زمینه از شیامی پیشی می‌گیرد و اگر بازی‌های سنگین اجرا کنید تا یک و نیم روز برای شما کار می‌کند.

اگر نور صفحه نمایش G21 را کمتر کنید و کار سنگین انجام ندهید تا سه روز نیاز به شارژ پیدا نمی‌کند. این گوشی نوکیا امکانات نرم‌افزاری به شما می‌دهد که مصرف باتری را مدیریت کنید و بتوانید مانع از هدر رفتن شارژ شوید. هرچند کهRedmi note 10 کمی سریع‌تر شارژ می‌شود و حدود نیم ساعت تفاوت در فول شارژ شدن دو گوشی وجود دارد. اما عملکرد باتری نوکیا G21 بسیار بهتر است.

فیلم برداری و عکس برداری با گوشی‌های موبایل

دوربین G21 ۵۰ مگاپیکسل است و نسبت به دوربین ۴۸ مگاپیکلسی نوت ۱۰ و G20 و گلکسی m22 کارایی و کیفیت بهتری دارد. پرتره‌های این گوشی نوکیا قابل قبول است و به شما امکان عکس‌برداری از فاصله نزدیک را می‌دهد. البته دوربین جلوی نوت۱۰ و گلکسی m22۱۳ مگاپیکسل است و عکس‌های سلفی بهتری می‌توانید بگیرید. دوربین جلویG21 ۸ مگاپیکسل است و درواقع عکس‌های سلفی آن کیفیت پایین‌تری دارند.

نسبت به قیمت گوشی نوکیاG21 دوربین پشت بهتری دارد و با رزولوشن p۱۰۸۰ فیلم‌های باکیفیتی می‌توان گرفت. همچنین به کمک سنسور‌ها و دوربین‌های سه‌گانه G21 امکان عکس‌برداری سریع از نزدیک را برای شما فراهم شده است.

سخن آخر

به طور کلی گوشی نوکیا G21 نسبت به گوشی‌های زیر شش میلیون تومان ارزش خرید بیشتری دارد و کارایی آن در حد قابل قبول است. این تلفن هوشمند نسبت به شیامی نوت ۱۰ در مقایسه با قیمت باتری و دوربین و عملکرد بهتری دارد. دست گرفتن این گوشی نوکیا برای مدت زمان طولانی شما را خسته نمی‌کند و طراحی آن نسبت به نوت ۱۰ جذاب‌تر و زیباتر است.

هرچند که G21 پردازنده حرفه‌ای ندارد اما می‌تواند کار‌های زیادی را برای شما انجام دهد و بسیاری از بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند. کیفیت تصویر و فیلم‌برداری آن نمونه است و به راحتی می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای بگیرید. این گوشی نوکیا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و یک سروگردن با این قیمت از سایر رقبا بالاتر است. اگر دوست دارید با یک گوشی ارزان قیمت بهترین عکس‌ها را بگیرید حتماً انتخاب شما Nokia G21 خواهد بود.

اگر می خواهید گوشی باکیفیت و باگارانتی خریداری کنید، به شما خرید از فروشگاه­‌های معتبر را پیشنهاد می‌کنیم. بهترین فروشگاه موبایل، فروشگاهی است که انواع گوشی موبایل را با بهترین قیمت به مشتری عرضه می‌­کند. شما می­‌توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه‌­های اینترنتی معتبر مانند وی دو سل از شرکت ایده پردازان تجارت خاورمیانه گوشی موبایل موردنظرتان را انتخاب کرده و اقدام به خرید گوشی دلخواه­تان کنید.

همچنین، شما می‌توانید برای برقراری تماس با با شماره‌ 02191005444  تماس حاصل نمایید. یکی از راه‌های ارتباطی دیگر فروشگاه وی دوسل، ارتباط از طریق ایمیل info@wedocell.comاست. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: